Taal: brainstorm: 'Wat zit er in de handtas van mama?'
Wisk.: dobbelspel: tel het aantal bloemen in de bloempot van juf en plaats 1/2/3 bloemen meer of minder (zie dobbelsteen) in jou bloempot. (tot 20)
Muz.: Kaart voor mama tekenen.
Taal: Vertellen via volzinnen (wie ? wat? waar?) over de hobby's van onze mama's aan de hand van pictogrammen. Muz.: uitbeelden van een hobby.
Muz.: Kaart voor mama tekenen.
Wisk.: Voorwerpen van mama volgens opdracht plaatsen in een negenveld. varianten: -Geheugenspel bv. Waar lag de ketting?
-Kimspel: Waar is er iets verdwenen en wat?
-Kimspel: Waar is er iets verdwenen en wat?
Muz.: Geschenkje knutselen: 'Mijn mama is een beeld van een vrouw.'
Mama Hannelore las een verhaal voor, wat een knus momentje! Bedankt!
Taal: Vertellen
via volzinnen (wie ? wat? waar?) over de hobby's van onze mama's aan de hand
van pictogrammen. Muz.: uitbeelden van een hobby.
Verrijking: poppenhuis: make-up, verkleedkledij, bloemen, ....
Muz.: uitknippen van cadeautjes voor mama uit tijdschriften.
Wisk.: Taart eerlijk verdelen in 2/3/4/6/8/....
Muz.: Tekenen: 'Mama is het waar, heb ik in je buik gezeten?'
Verrijking
Bedankt mama Delphine voor het gezellige voorleesmomentje!
Muz.: Kleurplaat in kleuren en brainstorm mama is... lief, mooi, ....
Taal: Middenklank korte a of o?
Variant: Spel auditieve synthese: neem om ter snels bv. de k-a-m.
Variant: Spel auditieve synthese: neem om ter snels bv. de k-a-m.
Wiskunde: dobbelspel: via de dobbelsteen met cijferbeelden verzamelden we parels. Welke groep had het meeste parels?
Wisk.: Taart eerlijk verdelen in 2/3/4/6/8/....
Muz.: uitknippen van cadeautjes voor mama uit tijdschriften.
Taal: Middenklank korte a of o?
Variant: Spel auditieve synthese: neem om ter snels bv. de k-a-m.
Variant: Spel auditieve synthese: neem om ter snels bv. de k-a-m.
Vrij tekenen voor mama.
Muz./taal: letters losknippen en de woorden 'super mama' namaken.
Wisk.: Voorwerpen van mama volgens opdracht plaatsen in een negenveld.
varianten: -Geheugenspel bv. Waar lag de ketting?
-Kimspel: Waar is er iets verdwenen en wat?
-Kimspel: Waar is er iets verdwenen en wat?
Muz.: Bloemen tekenen zoals de schilderijen van Karla Gerard.
Bedankt mama Angeline om onze haren zo mooi te doen!
Muz./taal: letters losknippen en de woorden 'super mama' namaken.
Bedankt mama Charlotte om een mooie glittertattoo te plaatsen!
Muz.:
bloemen tekenen zoals de schilderijen van Karla Gerard.
Welkom in ons mama hoekje !
Knipcollage maken van lentebloemen.
De mama van Aster komt ons mooi schminken met een gans gamma aan kleurtjes. Bedankt Marloes voor de gezellige namiddag en om tijd te maken voor ons !
Wat zit er in de handtas van mama? Brainstormen en woordjes na schrijven kam/ zakdoek/GSM...
Mama woord namaken met gekleurd papier om onze mamahoek aan te kleden.
We richten ons mama hoekje in met allerlei mama spullen. Bij het spelen in de hoeken wordt het converseren, taalvaardigheid en de nieuwe woordenschat speels geoefend.
Knippen en kleuren van een lente collage.
Massage geven - elkaar wat verwennen en tot rust brengen.
Doe-woordjes oefenen en nabootsen : luisteren, groeien, dansen, lopen fietsen....
Kunstenaars aan het werk : 'Ik wilde wel eens horen, 'Mama waarom ben ik geboren???'
Cadeautjes zoeken in tijdschriften, wat geef ik mijn mama als cadeau?
Een bloemenboeket verdelen onder 2 mama's bv 12 bloemen worden 6 en 6.... Tellen en verwoorden van hoeveelheden.
Ditmaal verdelen onder 3 mama's....
10 verdelen in groepjes van 2 - 14 verdelen in groepjes van 2.
Bloemen zoektocht ...
Wie heeft het meest bloemen in zijn boeket, wie het minst?
Bloemen schilderen op het raam, we maken de lente zelf.
en voilà zie hier ons werk.
Mijn mama is een beeld van een vrouw. De mama bekleden met illustratiepapier.
Mama Yasmine komt voetbal spelen, het werd een sportieve namiddag !!! Bedankt Yasmine om tijd voor ons vrij te maken .
Diamanten dobbelen met + en - dobbelsteen : een ketting voor mama.
Oefenen van de begrippen : bijdoen vermeerderen - wegnemen verminderen.
Verwoorden van hoeveelheden.
Bedankt mama Hannelore om ons een verhaal te komen voorlezen. De kleuters hingen aan je lippen. Bedankt om tijd voor ons vrij te maken.
Vergelijken van het aantal parels, welke ploeg heeft er het meest samen gedobbeld? 2 dobbelstenen: cijferdobbelsteen en +/- dobbelsteen, snel en onmiddellijk hoeveelheden aan passen.
We verdelen de taart in 6/8/12 stukken.
Mama is het waar, heb ik in je buik gezeten?
Elke ploeg tekent een mama , ieder tekent 1 detail bij, zodra een ploeg gewonnen is vergelijken we de mama's, wat zijn de verschillen....
We maken een mama woord tapijt .
Een verhaal in open lucht.
Een inventieve knikkerbaan.
Raamfiguren rijgen...
Er liggen 7 parels leg er 2 bij of neem er 2 weg.... kijk naar de opdrachtkaart. Er liggen 7 parels in het volgend groepje wil ik er 2 meer dan 7.... hoeveel parels liggen er dan?
Versje voor moederdag uitbeelden : 'nu ben ik al 6 en dat is al groot, maar ik zit nog zo graag af en toe eens op je schoot.'
Tekenen van stripfiguren : mijn mama en ik. Creatief, kleurrijk en met details werken.
Mama Elisa kwam onze haartjes mooi maken. We vonden het héél fijn en gezellig, bedankt om tijd voor ons vrij te maken.
Bedankt mama Angeline en oma Marleen voor de mooie coiffures, wat waren de kleuters fier met hun vlechtjes en gelhoofdjes. Bedankt om tijd voor ons vrij te maken.